تحية اجلال وتقدير لدم الاحرار ... لن ننساكم

تحية اجلال وتقدير لدم الاحرار  ... لن ننساكم

الأربعاء، 11 يونيو 2008

الفتوة 2

وفي يوم من الايام والفتوة قاعد مهموم ويفكر عايز يمسك الفتوانة لحد مكانة قبل ما يموت
واذا بجرس التلفون يرن فرد الفتوة
مين معاية قالو انا يا ريس فرد الفتوة وقالو انتى مين يا بقرة
قالو انا محسوبك
سرور موافقات
رد الفتوة وقالو انتى فين يا عجل تعالي بسرعة عيزك
فرد سرور انا جي جري ياكبرنا
وما هى الى ثوانى معدودة الى ان جاء سرور الى مبروك
فقال لة سرور في اية ياكبرنا
فرد مبروك علية وقال لة الفتونة هتطلع من العائلة يا سرور
فرد سرور
لية يا كبرنا ربنا يديك طولة العمر دانتى يدوب لسة مقفلتيش القرن

وما شاء الله عليك شعرك اسود من سواد اليل
فرد علية مبروك قالو منا عارف يا عجل ان دي صبغة
انتي هتشتغلينى يا سرور
فرد سرور لا يا سيدنا دى الحارة كلها بتدعيلك بطول العمر وبتعيلك
وبتقول يطول عمرك يزهزه عصرك ينصرك على مين يعاديك هاي هيئ
فنظر الية مبروك نظرك شك وريبة
واذا بي سرور يصرخ ويقول وجدتها وجدتها
فقال لة مبروك وجت اية يا خيبة
قال هل تعلم يا كبير ان فتوة الحارة الى جنبا ورث ابنة الفتوانة من بعدة وفي يوم وفات الفتوة العصابة بتاعت ابوة مسكو الفتونة لي ابنة مكانة
فرد علية مبرك عارف يا عجل انا الموضوع دة بس انا معنديش ولااد دنا عندي بنتين وحدة اتجوزت والثانية عدت الاربعين ولسة قعدة جني عانس واهل الحارة مش هيرضو ان وحدة تكون فتوة عليهم
فرد سرور يا كبرنا الان في عمليات تحويل
فرد علية مبروك تحويل اية عجل التحويل دة الى احنا بنعملة اننا نحول امولنا برة البلد
فرد سرور لا ياكبرنا انا بقصد من عمليات التحويل يعنى نخلى بنت حضرتك العانس دي نخليها راجل ونجوزها كمان
فاذا مبروك ينظر الى سرور بنظرة اعجاب وتقدير ويصرخ فية ويقولة دانتى مش سرور موافقات دانتى شيطان يا سرور
فرد سرور نحن يا كبرنا صبيانك الصغيرين بنتعلم منك
يا كبرنا شالوط سعتك دفعة للاامام
كلام سعتك عبر ومواعظ
شخبطت سعتك خطة الازدهار والتقدم
سرحان سعتك فكر جديد
ونكمل فى البوست القادم قصة الفتوة

ليست هناك تعليقات: